Saturday 23 March 2013

Elu

Mõtlesin,et kirjutan üleüldiselt siinsetest tingimustest jms.

Toit___ Söök nagu söök ikka on siin. Ühiselamus kus ma elan ei ole kööki ja temp. on juba piisavalt kõrge,et toit ei säili hästi toas. Nimelt kui poest ostan 2 jogurtit ja tean,et ühe ära söön aind ja teine natukeseks seisma jääb siis on see juba hapuks läinud. Hinnaklass? Odavam on kindlasti kui Eestis ja samas ma ei ütleks,et nii odavam kui kõik räägivad hullult. Näiteks teatud tooted on lausa kallimad või siis samas hinnaklassis,aga siin saab värsket puuvilja süüa, mida ei ole liigapalju töödeldud ( nimelt kui Eestis ostsin apelsini ta võiks ikka tükkaega seista sama ilus puuviljakorvis nagu pisike kaunistus seal,aga siin tulevad suht kiirelt plekid peale ja pehmeks läheb) Apelsinid jms maksab keskelt läbi 2 leevi ( 1€= 2leevi) Puuvilja tuleb kindlasti osta turult, mis on poe kõrval, kuna poes on kallim ja asjad pole kuidagi ka nii ilusad. Kooli sööklas saame argipäevadel lõunat söömas käia ja prae hind on umbes 1leev. Esimenekord ma võtsin kana ja see oli väga-väga kuiv ning loobusin sellest kiirelt,aga nüüd olen iga lõuna kanasuppi söönud ning naljakas asi on siin see,et kui lähed välja sööma vms ja tellid endale näiteks kana siis sa saadki aind kana, kui sa soovid kõrvale salatit vms. pead eraldi ka juurde tellima,aga sööklas siin küsitakse,et картофель? или салат? siis aind noogutad kaasa ja saad kõik mida soovid. Hmm..alkohol on siin odav kindlasti. Väljas  Martini kokteil maksab 5 leevi ja paljude eestlaste somersby on siin täiesti olemas ja maksab täpselt samapalju kui Eestis,aga selle vahega,et siin tuleb see hind jagada 2-ga,et saada eurodes :D Veini on absoluutselt igas hinnaklassis jne.
Transport__bussikaart maksab kolmeks kuuks natuke alla 50 leevi ja selleks,et see teha peab sul pilt olemas olema ja bussis on tädike,kes seda igakord kontrollib. Üheotsa pilet bussis maksab 1leev ja sellepärast kui pundiga minna ongi odavam võtta takso,kuna eile tulin väga-väga kaugelt jõe teisest otsast koju ja maksin 4leevi miskit taksojuhile. Taksojuhid muidugi eriti inglis keelt ei valda ja nii ma üritan ,,soravas,, vene keeles öelda  Братья Бакстон сто двадцать ( tänav kus kool asub) või loodan õnnele,et piisab ütlemisest,et школы медицины( tavaliselt see läbi ei lähe) Bussijaamades bussi sõidugraafikut kui sellist pole,vaid on kirjas numbrid ja aeg näiteks,et nr 11 sõidab iga 20minuti järel ning nagu ennem ütlesin,et bussis on tädike,kes su piletit kontrollib või müüb sulle ja ta tõmbab selle pooleks ?!? nkn ükskord oligi juhus,et olin taskusse kogunud mitme päeva puruks tõmmatud piletid ja siis lisaks selle tädikesele tuli mingi härra ja soovis bussipiletit kontrollida. WHAAAT?!? ma andsingi talle kollase pileti,aga ta vaatas mind väga kurjalt ja siis nägin,et tädikesel olid käes roosad piletid ja siis andsin talle roosad paberi tükikesed ning ta pobises miskit ja lasi mu minema.Hmm rohkem miskit sellekohta vist ei oska öelda. Leedukad rääkisid ükskord,et nad jäid bussi kuidagi kondama ja sõitsid valesti ning siis olid väga-väga äärelinnas ja mustlaste piirkonnas,kus kõik neid jõllitasid ja väga must ja kõle oli seal olnud. Ühesõnaga päris niisama bussiga sõitma ei tasu minna kui sa ei tea kuhu tahad välja jõuda.
Liiklusega seoses oli esimenekord see,et otsisin tublilt eestlasele kohaselt ülesse ziiibra ja sinna zebra taha oleksi võinud ma jääda. Kedagi ei huvita,et see seal on ja nii siin tulebki teed ületada ükskõik kus ise tahad, peaasi et autole jalgu ei jää ning kui fooris on roheline tuli ei tähenda see sugugi,et jalamees võibki lõbusalt teele astuda,vaid ta peab ikka autosid jälgima, kuna osasid ei huvita isegi see rohelinetuli siin. Üleüldse valgusfoorid on siin ajaga :D Nimelt reaalselt tiksubki näiteks punane tuli 14-13-12 või siis roheline samamoodi.
Tuba___Tegelt on siin ühiselamus igal korrusel oma erasmuse toad, mis on tõesti suured,aga minul nii palju õnne ei olnud ja sain pisikese toa, kus on siis 2 voodit, laud, suur kapp,väike kapp ja telekaalus ( jajaa mul on telekas, mis näitab sahisevat pilti ja kõik kohalikus keeles jeiii) Üksi on siin väga ok olla,aga kahekesti elades elaks jalgupidi koos. Pesemine on omaette naljanumber. Nimelt samas kohas kus on wc-pott on ka seina külge pandud pesemisotsik ehk umbe potipeal saad end pesta :D või kui peale pesu tahad wc külastada siis pead rehkendama,et põrand on märg veel,kuna kuskil on pisike auguke kuhu pesuvesi minema peaks idee järgi. Aknast on mul otsavaade jalgaplatsile,kus iga nv mängud toimuvad ja paistab ka bassein,mis avatakse 1juuni ( ootan juba) ning paremal on üks suur-suur ehituspood ja seal ehituspoe aias on metskitsed,küülikud, kanad,kuked ja paabulinnud, mhm lugesite õigesti. Kas te teadsite,et paabulinnud karjuvad õhtuti väga kõvasti ?!? Nüüd teate ning teistpool seda aeda on papagoi paradiis ning selle aia vastas on surnuaed koos kirikuga. Ma ei saa aru, mis teema mul nende kirikutega on. Nii palju kui kolinud olen on kirikud alati lähiümbruses olnud ja siis kellamäng saab mind koguaeg mõnusalt üles ajada. Nimelt kui Karlovas elasin, siis seal oli 3kirkut lausa läheduses ja igaüks oma usku ja nii nad erinevatel aegadel kellasid klõbistasid. 
Elan ma 12ndal korrusel ja tänusellele saan kasutada lifti, mis on tõsine põnevus omaette. Nimelt on nad pm. nagu toauksega,et tõmbad ukse lahti ja lähed,aga kui sa tahad näiteks korrusele 1 saada ja vajutad 1 siis ta viib su ikka sinna kuhu ise tahab või siis sa vajutad nuppu,et lift tuleks alla,aga temal pole tuju ja ta lihtsalt ei tulegi või siis avad liftiukse ja avad,et oled pool meetrit põrandast kõrgemal vms. Igaljuhul olen ülitihti käinud jala, kuna nii lihtsalt saab kiiremini. Lift väriseb ka räigelt ja igakord kui peatub käib seest võpatus läbi.
Nüüd saidki mõtted üldiselt otsa ja loodan,et teie lumi ka sealt ära kaob ja tuleb soojus ka teile :) Siin olen pm. igapäev käinud kampsuni või paljaste käistega ja jopet olen vajanud harva.Üleüldse miks ma 2 pusa endaga kaasavõtsin ?!?

No comments:

Post a Comment