Monday 18 March 2013

Esimene päev

Täna oli siis esimene päev praktikast. Teadsin,et 9.30 pean olema allkorrusel,et kokkusaada teistega ja minna haiglasse, kuna mul polnud õrnaaimugi,kus see asub. Kool on ümbritsetud aiaga ja esimene üllatus oligi see,et millegipärast värav oli lihtsalt suletud ja pidime sellest üleronima, kerge hommiku võimlemine. Haiglasse sõidab mingi 15-20minutit ja bussid on siin naljakad, mitte bussid, vaid nimelt see,et pole kuskil nende liikumisgraafikut, vaid on kiri,et iga selle selle ajatagant tuleb buss ja kuna mu bussikaart hakkab kehtima alles aprillist siis märtsis pean ostma pileteid. Üksots 1leev ehk 0.50€. Tegelt läheb mul see päris kulukaks,aga kuna mul polnud endaga kaasas 2pilti ei saanud ma teist bussikaardi teha,et mis seal ikka. Jõudsime haiglasse..hmm raske on seda emotsiooni kirja panna või seda tunnet. Haigla nagu haigla ikka ma ütleks,aga siis pidime keerame kuskile pimedasse nurgatagusesse,et üles minna treppidest,et jõuda riietusruumi. See oli väga pisike, hetkel ei oskagi võrdlust tuua,et kui pisike. Igaljuhul kõik praktikandid vahetasid just seal riideid ja nii tuligi kõik oma kuld kaasa haarata ehk siis rahakott, telefon jms. Edasi läksime vastsündinute osakonda,kus me ootasime kedagi,kes hilines ja siis omakorda kedagi jne :D Siis näidati meile natuke osakond. Saime toita lapsi ja näha intensiivis viibivaid lapsi. Laste sündimisel tehakse hinnang neile ehk apgari hinne antakse ja kõigerohkem, mis saada võib on 10 ja ühel lapsel oli see 2. Ikka väga kohutav on neid pisikesi näha seal masinate all ja ühel laps puhul lausa oodatagi,et millal ta ära kustub,aga seeselleks. Nii seal oli siis köök..hmm raske kommenteerida. Mul tuli vanaaegne söökla meelde. Seal olid need suured raua kobagad,kus hoiti pudeleid. Piimapulber oli külmikus ja seal võeti pandi mingi kogus klaaspudelisse,kallati vesi peale ja segati ja oligi valmis. Üleüldse lapsed olid rivis ja neid eristati paberi järgi?!? nagu mismõttes,sest neid tõesti sinna-sänna-sinna ja ma olen kindel,et keegi on sassi läinud. Igaljuhul las olla. Tekid olid sellised ärakulunud ja riided paljudel seljas augulised jms. Niiiii nüüüd kõige hullem osa. Näidati ka seda ruumi kus naised sünnitavad..Parem,et te seda ei näinud. Oli selline pukk kuhu otsa naine pidi ronima,kas tooliga või astmega ja siis oli seal piirkonnas kus laps tulema peaks ja muu veri asjad KAUSS.olgu kauss kausiks.Mul tuli meelde kohe sellega mu vanaema saun, kus on ära roostetanud kausid seinaääres. umbes selline vanaaegne kauss seal oligi. Meie haiglates ja koolis meile koguaeg tambitakse pähe,et steriilsus/steriilsus see kõige olulisem. Seal lihtsalt mingi töötaja tuleb käed-jalad asju täis,et näete tõin steriilsed asjad ära. Ilma pakendita jne. Siis pannakse lauapeale ilma seda puhastamata lihtsalt asjad ja öeldakse,et seda puutuda ei tohi,et see meie steriilne pind. Nõelad ja muud teravad asjad visatakse plastmassist pudelitesse suurtesse. Milles meie kalja ostame-umbes sellistesse ja nüüd...millepuhul meie õppejõud tagajalgadele tõuseks ja mis reaalselt jättiski väga koleda mulje. Millline meik töötajatel enamustel oli. Eesti ööklubis ei näe ka nii jubedat meiki ja tugevat kui seal üle pooltel oli. Siis istutakse veel peegli taga ja võõbatakse veeel tumedamaks oma silmi jms, mis sest,et seal sada kihti juba on ja kes teab,et millal see esimene kiht sinna tehti, tunne oli nagu koguaeg lisatakse aina juurde. Suured rippuvad kõrvarõngad. Ma mõtlen ikka selliseid suuri, mis pm õlgadeni ja suured sõrmused ja igasugused jubinad käes. Siin vist kehtib põhimõte,et mida rohkem seda uhkem, aga täna siis teinepäev ja vaatame, mis täna teha saab.

No comments:

Post a Comment