Sunday 31 March 2013

Ikka veel terviseks


Nädal algas emadekooliga, kuhu me läksime õhtul 17st ja olime seal 4h. Tegime rasedatega koos harjutusi ja hiljem vaatasime filmi,et kuidas rasedusvalusid leevendada või noh sünnitamisvalusid. Ausaleöeldes oli minujaoks see rasetatevõimlemine või harjutused naljanumber, kuna nad tegid mingi silmadele harjutusi ja siis maeiteagi mida veel. Mulle tundus see naljakas ja kindlalt ka ühel rasedal oli seal tõeliselt igav. Järgmine päev viidi meid erahaiglasse, mis valmis ja ainuke,mis ma öelda oskan on WOWOWOWOWOWWOWOWOW ma tahaks igapäev seal olla!!!!!!!!!!! sest tavaliselt tõlgivad meile tudengid,kes ise jäävad hätta sõnadega ja on keeruline või näiteks esmaspäeval algul räägiti vene keeles siis bulgaaria keeles siis inglise siis mingi mix siis segamine. Selline pudru ja kapsad olid,et hoiajakeela,aga see erahaigla...WOWWW uuesti. See oli niii puhas ja kena ning seal olid asjad steriilsetespakendites ning seal oli füsio, kes meile tõlkis niii kenasti inglis keelde kõik ja lausa lust oli kuulata. Haiglas ise oli tõssielt kena ja teistega ei anna võrreldagi. Arstid väga lahked ja sõbralikud ja üleüldse seal oli niiii meeldiv olla. Esmaspäeval muideks käisin ma ka lõpuks ära kohalikus pangas,et Türgi reisi raha ülekanda. Just ! aprilli lõpus lähme Istanbulisse puhkama. Algul mulle öeldi,et mine sinna hotelli ja saad seal ülekanda...seal öeldi eieie ja suunati edasi, mis hiljem tuli välja oli valuutavahetuspunkt hoopis ning siis läksin uuesti hotelli ja seal oli tõsiselt meeldiv naine ja otsis mulle kaardilt koha,et kus lõpuks õige pank asub, kuna ma kaardi nkn siin lugeda ei oska, kuna pole endaarust ühtegi tänavanime ega miskit näinud siis ta seletas ilusti kuidas sinna minna ja leidsin õige koha ülesse. Panka jõudes helistasin lihtsalt G-le,et pln nüüd seleta, et tahan raha kanda ja kõik saigi ilusti korda ja tehtud. N-R olime nefros ja seal maeitea mulle eriti ei meeldi,kuna see arst tundub natuke kuri või kuidagi õel ning tõlk, kes meil on räägib väga vaikselt,aga neljapäeval meid lahutati ära ( muidu on 7õde siin) ja palatis saime tegelda hemodialüüsiga. Meie palatis oli 3 patisenti, kellele seda tehti. Reedel olime allergiaosakonnas ja saime ka ise katseid teha ning suurim üllatus. Seal võetakse verd nii,et veeni lükatakse nõel ja siis sinna otsa SÜSTAl jajaa just nimelt süstal ja tõmmatakse verd, mitte ei lasta sellel ise voolata. Just nagu veneajal. Meil kõigil oli pm. suu lahti ja üritasime seda varjata ning tegime nägu,et mhm väga põnev. Üleüldse meditsiin on siin ulmeline või mitte meditsiin vaid tingimused. Kõik on ristivastupidu või maeitea. Ma ei tahagi sellel hetkel pikemalt peatuda,et las olla.
Laupäeval oli erasmuse korteripidu või noh grillipidu pidi see tegelt olema ning täna oli väljasõit, mis oli väga tore ja  miks jälle terviseks ?!? nimelt väga kuum teema oli,et miks meie eestlased ikka terviseks ütleme, kuna seal liitsõnas on üks sõna, mida nad väga hästi mõistavad, siis küsisid,et kas seda kasutatakse ka vihjete andmiseks vms.
KÜSIMUSTE VOOR. Iga postituse lõpus hakkan vastama küsimustele, mida minult on küsitud fb kaudu :) Minuarust tundub see tore,et nii on kergem
 A) Kohalik söögikultuur? Ausalt pole ma sellest arusaanud. Ma olen seda teedpidi hetkel läinud,et söön  jogurtit ja puuvilja ning vahest kui hästi läheb teen ka võileiba. Toit siin lihtsalt rikneb megakiiresti kuna külmikut siin ka pole ja täna oli õues 20+ kraadi sooja. Muidu erasmuse osad ütlesid,et neile kohalik toit üleüldse ei maitse ja neil sama menüü, mis mul. Toit kuidagi tundub minule väga kuiv siin ja maeitea imelik ?!? olen saanud kaks äärmust,et kas ülikuiv või rasvast tilkuv. Kahjuks menüüd on enamjaolt kohalikus keeles ( tglt ma polegi veel inglis keelset menüüd kohanud) ning siis ongi keeruline midagi tellida,kuna ei tea kunagi mida saad. Muidu on siin vägamaitsev ( tglt ple ma ise veel proovinud,aga kõik kiidavad) valge juust, mis meie mõistes mozzarella, mida lisatakse salatitele või raputatakse sinna peale. Ma kindlasti tutvun kohalike toitudega rohkem siis kirjutan ka neist rohkem. Muidu sõber google annab,et mida proovida järgi tuleks on:
Rahvatoit, mida peaks kindlasti maitsma:
“Šopskij” salat (tomatid, kurgid, brõnsa (bulgaaria juust, mida valmistatakse lamba või lehma piimast), petersell, oliivid;
Giuveč (lihatoit juurviljade, kartuli ning rjaženka-hapupiimaga;
Kebab (eri lihasordid juurviljadega);
Kiufteta (praetud lihakotletid);
Miš maš (munad tomatite, pipra ja brõnsaga);
Musaka (jahvatatud liha kartuli, munade ja baklažaanidega);
Sarmi (liha- või riisirullid kapsa- või viinamarjalehtedes);
Tarator (külm hapupiimasupp kurkide, või ja maitseainetega);
Imambajaldy (baklažaanid erinevate juurviljade ja lihaga);
Lambajuust ja kollane juust, mida serveeritakse küpsetatult ja paneerituna;
Kaškava (kollane brõnsa);
Banica (taigen brõnsa ja lihaga);
Кrem caramel (piima- ja munakreemB)kuidas wc ja vannitoad on, mida eesti puhul igatsed, mis eestis on ja bulgaarias ei ole ja vastupidi
Nüüd on paus sisse tekkinud ja ma eiteagi miks ausaltöeldes. Ma ei oska kuidagi end kunagi kirjutamis lainele seada, või siis sean ja ma ei postita, kuna mõtlen et nkn see pole põnev lugeda vms.
B)kuidas wc ja vannitoad on? Minul õnneks on vedanud ja ühiselamus on wc nagu meil,aga esimestkorda pidin kasutama wc väljaspool hailgas olles ja ausaltöeldes kui seda nägin läks mul isu ära ka kohe ja jõudsin ilusti ühiselamuni. Nimelt nagu vana hea veneaeg. Kükitamise tehnika,et oli valged plaadid kuhu saad oma jalad asetada ja siis kükitad ning teed oma hädad auku. Paberi pead ise kaasavõtma! Muidu linnas kohvikutes jms on ikka nii nagu meil ja vannitoa lugu kõik teavad,et vannituba/wc on mul üks ja sama :D Nimelt kes on minu kodus käinud siis umbes sama suur ruum või natuke-natuke suurem ja seal on seina küljes lihtsalt dušiotsik ja kui pesemisest ära väsid võid wcpotile istuda :D Teisel eestlasel on isegi suurem kui mul! mhm siia tuli neljapäeval ka üks uus eestlane,aga küll kunagi sellest ka pikemalt kirjutan.
C)mida eesti puhul igatsed? See on tegelt ka teema, millest kirjutasin aga mida ei postitanud. Olen eluaeg olnud selline üksikhunt pigem ja meeldinud tihti asju üksi teha ja omasoodu. Kandideerisin ma kunagi ju ka suve vahetusõpilaseks,et inglis keel selgeks saada pm vanemate seljataga ja käisin ära. Siis polnud mul isegi arvutit kaasas ja ma ei tundnud igatsust ega miskit. VB esimesed päevad tõesti nutsin,et esimene eelmaldumine kodust,aga nüüd on möödas umbes 2,5n ja siiani on selline pakitus/ängitsus tunne hinges/südames kuidagi. Unistan juba koju minemisest ( jaaaaaaa tean,et seda tglt ei tohi mõelda,aga paratamatult mõtlen) Mind tõsiselt härib ka minu uni. Nimelt Eestis olles kui mul oli võimalus siis siis ma võisin magada ööpäev jutti. vahepeal tõustes ja edasi mõnuledes või misiganes. Hommikuti magada 12ni kui aind võimalus oli,aga siiin..mul on 6-7 paiku uni kadunud ( vahet pole,kas lähen magama kell 00 või 2st ) ikka uni kadunud ja surun ennast voodisse,et maga-maga mis ei õnnestu ja nii ma umbes 1h võitlen voodis endaga ja ärkangi vara. Tõsiselt sooviks,et ma saaks magada vabalt 10ni vabadelpäevadel vms,aga ei :S Loodan,et see paraneb! Eesti puhul nimelt siis igatsengi pm. kõikke, kuna siin on kõik teistmoodi ja siin ikka õpib oma riiki hindama ja väärtustama väga tugevasti.
D)mis eestis on ja bulgaarias ei ole ja vastupidi? Ma nii ei oskagi veel väljatuua,aga INTERNET INTERNET INTERNET. See tundub teie jaoks kindlalt mingi absurdse murena,et iiisand jumal ei suuda ilma internetita elada? aga see ei ole seda,vaid nimelt mu pere heasõber ütles,väga ilusti,et see on ainuke sild minu ja mu lähedaste vahel hetkel ning lisaks mul on vaja 3 koolitööd ära teha ja aruanded ära täita ja kõik on läbi interneti!!!!! Eestis on nii mõistetav,et internet on iga puu ja kännu all,aga siin. Ühiselamus nagu on internet ja nagu pole ka. Nimelt kaabliga ma oma arvutisse interneti ei saanud ( see on vist sellepärast,et mul plnd seda teenust kunagi vaja läinud ja mingid draiverid puudu) ja pidin ostma ruuterit vahele. Olgu seeselleks,aga see ühiselamu internet on õudusunenägu. Ta viskab vägatihti kollas hüümärki ja siis ongi kadunud päev või see nädal E-N ta pm streikis. Päeval või hommikul kadus ja hilistel õhtutundidel tuli. Käisin ka sellest rääkimas ja seal oli ka kohalike ja siis seletati,et kuna siin on metsikult ruutereid taga lööbki süsteemi sassi ja paigast ära,et keegi kes seda haldab peab seda parandama vms. Ma pole it spets ja maeitea,aga nüüd N on ta enamvähem töötanud ja ma südamest loodan,et ta töötab stabiiselt edasi. Ma ausalt ei vaja kiiret interneti ega miskit,vaid lihtsalt,et ta olemas oleks,et ta ei kaoks ära päevadeks,aga nüüd me kardame,et täna/homme tulevad kõik ühiselamusse kodudest tagasi ja lülitavad oma ruuterikesed sisse siis nett jälle ülekoormatud ja mured tulemas,aga elame ja näeme. Palun hoitke teie ka pöialt,et see töötaks stabiiselt ilma kadumata !!!
Pilte ma siia lisama ei hakka, vaid teen seda fb ja seal saab pilte vaadata :) Ma üritan hakate tegelt tihedamini kirjutada, kuna siis ma viitsin/oskan asjadest/päevadest põhjalikumalt kirjutada, mitte nii pinnapealselt. Cлънчева светлина!!!

No comments:

Post a Comment