Monday 29 April 2013

Istanbul

Heihei mõtlesin,et oleks aeg uuendada natukene enda blogi. Bulgaarias on üliüliülipalav 30+ kraadi sooja lubab veel kuumemaks ja selletõttu tuleb põgeneda mere äärde puhkama. Homme siis lähengi uut seiklust püüdma,aga ennem seda räägin vanast. Käisin siis Erasmuse reisil Istanbulis, mis oli lihtsalt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii äge. Lahkusime kolmapäeva öösel 1paiku ja bussis sattusime istuma kus olid kohalikud ehk veelrohkem bulgaarlasi. Esimene mõte oli omg,et palun laske siin sammusel maha,kuna ma lootsin,et enamus ikka erasmuse inimesed, mitte jälle kohalikud.  Enamik erasmuse inimesi oli teises bussis,aga seeselleks. Piiri ületamisel tekkis meil probleeme. Tudengid on kõige kuritegelikumad ja muidugi meie veame salakaupa üle piiride. Igas bussi augus on miskit mitte legaalset. Igaljuhul jah bussile tehti täis kontroll. Röntgen, kaalumine ja kõik jutud ja sama ka meie kottidega, mis oli tüütu,aga õnneks lasti meid minema ja nii meie sõit jätkus. Kohe reisi alguses panin seda tähele,et kui eestlastele öeldakse 15minutit siis nii see ka on,aga kui siin öeldakse 15 on see umbes 30 ja ülikerge oli bussist väljaastudes eristada kohalike ja erasmuse inimesi. Esimene asi mida kohalikud tegid oli kohe suitsetamine. Suitsetamine siin riigis on väga populaarne. Ma ei ütleks,et suits siin megaodav poes on,aga ikkagist nad suitsetavad igalpool. Peol suitsukoniga näkku saada pole probleem ja igapidu on tunne,et oleksid veetnud aega ainult suitsetades vms,et haised nagu tõhk,aga seeselleks. Istanbuli jõudes oli lihtsalt suulahti ja imestasin ja vveel imestasin ja siis veel. Nimelt seal elab umbes 13M inimest ehk umbes 10 Eestit on seal ühes linnas. Niii palju inimesi/autosid ja üleüldse. Liiklus on seal teadus omaette ja üleüldse elu seal on nii teistsugune. Hotelli meid juhatati ja see asus  väga lähedal Blue mosquele ehk ühesõnaga hotell oli suurepärase asukohaga. Kõik oli nii käe/jala juures ja tänavakauplemine väg elav seal,kuna turistidest kubises sel tublisti ja just selletõttu,et turiste seal nii meeletult on ka hinnad ikka korralikult tõusnud.
Esimene päev oli meil laevareis Bosphorusel ja seal kuidagi saime jutule 3 teise Erasmuse tudengiga ja nii meist saigi 5ne grupp,kes käis sellel reisil koos. Enamjaolt meid viidigi kuhugile hommikul ja öeldi,et sealt saab sinna-sinna-sinna ja nüüd minge. Ühesõnaga tegelt ikka enamus ajast olime omapead ja see oligi äge. Käisime tõesti paljudes kohtades ja muidugi ostlemas-ostlemas ja veel ostlemas,kuna mõttetu ju Türgi raha koju tgasi tassida ( ikkagist mul jäi 20 alles:( )
Teisel päeval külastasime ( nagu leedukad siin ütlevad siis türgi kirikuid.nad ei teadnud kuidas türgis kirikuid kutsutakse ja siis ütlesid türklasele,et nohh türgi kirik.okei vb teile pole see naljakas,aga elus situatsioonis oli see väga naljakas ja siiani viskame nalja selleüle) Ma teadsin,et pea peab rätikuga kaetud olema ja olin teadmisel,et õlad/põlved,aga oh üllatus-üllatus terve käsi pidi kaetud olema nii mulle sinane ürp peale visati,aga mosque oli muidugi niiiii ilus ja näha kuidas nad palvetavad oli tõsisel huvitav mulle jälgida. Muidugi kui nende õigeusu järgi see kõige-kõigem aeg oli sis turistid visati välja ja me saime aind tänavalt kuulata kuidas kõlaritest see kõlab,aga isegi see oli tõsiselt huvitav ja nii meeldiv. Seal linnas ei oleks mngi probleem istuda lihtsalt purskkaevu ääres pingil ja nautida kuidas turistid ringi vudivad ja kuulata kohaliku palveid ja nautida päikest, mis tõsiselt kuum seal oli. Külastasime Grand Bazaar-which is anotheer of the wonders of the city-you can not go out withou buying something. Müüt murtud.Hinnad seal olid poole kallimad kui 2sammu kõrvale tänavale ja kaubelda nad ka eriti ei tahtnud nagu ennem ütlesin,et kus on turistid on ka hinnad ikka ulmelised,aga see turg oli tõesti suur. Ma arvan,et me käisime 20% sellest vb läbi. Kogu pikkus sellel alla 2km natukene,aga kuna me ei leidnud seal miskit ägedat loobusime sellest kohast ja läsime edasi. Me võtsime ka sellelpäeval bussiga linnatuuri. Sai valida 2h või 1h ( hind sama) me valisime lühema,kuna meil polnud aega,et 2h nautida seda linna,aga see tuur oli tõesti ilus ja soovitan kõigil minna alati ka bussiga tuurile linnades,kuna tõesti jala/metrooga ei jõua igalepoole ja sa ei näe kohalikuelu nii palju siis.
Kolmandal päeval läksime jälle merele ja seekord Prince Island kus pole autosid ( kiirabi jms on ) ja liigeldakse hobuste või ratastega ja maja hinnad seal hakkavad 25M€-st. See saar oli nii ilus ja nii rikkumatu kuidagi ( kui hobusehais muidugi välja jätta) Need majad kõik ja vaade merele,kus eemal paistavad teised saared. Laevaga merel olles nägime ka Istanbuli kogu suurust ja julgen väita,et ma nägin umbes 5-10% linnast vb. Isegi 2n seal linnas oleks vähe,kuna see on tõesti suur ja seal on nii palju vaadata.
pühapäev tuli siis riigist lahkuda ja ennem seda käisime ka Odrinis kus oli veel üks mosque oma 999aknaga. Kahjuks anti meile seal linnas aind 1h ja ma ei jõudnudki kõiki aknaid ülelugeda :(  Tagasisõites istusime ikka erasmuste inimestega kokku ja ausaltöeldes alustasime sõitu 11paiku ja jõudsime oma linna 21paiku siis see reis läks nii kiiresti ja ei pannud isegi tähele kui oli aeg juba lahkuda. Natuke oli kurb,kuna tõesti oli tore seltskond ja me kunagi ei tea kas näeme neid veel. Nad õpivad/töötavad Sofias ja muidugi kutsuti ka külla,aga eks näha ole kas läheme. Nii imelik oli oma linnas tagasi olla,aga ometi oli tunne nagu oleks kodus. See linn ennem tundus niii suur ja võõras,aga peale Istanbuli niii pisikene ja kodune. Siin kui ma äraeksin ei ole probleem võtta takso,kuna tean,et üle 10 kohaliku see ikka minna ei saa ja jõuan koju või tean kuhu igavusega end peita vms.
Igaljuhul olen südamest õnnelik,et otsustasin ikka sinna Istanbuli reisile minna ja olen kindel,et kunagi lähen sinna tagasi,kuna seal on tõesti mida näha ja mida teha ja seal saab nii mõnusalt inglise keelega hakkama,mida siin kindlasti igatsema hakkan,kuna eile linna saabudes oli hetkeks keeruline end uuesti bulgaaria/vene/kehakeele lainele tagasiseadistada,kuna siin selle keelega eriti midagi ei tee. Ilm on nagu ennemgi ültesin kohutavalt palav ja teised erasmuse inimesed lahkuvad homme. Minujaoks on see kurb,kuna tähendab,et pm. jään üksinda siia ja 5ndal tulevad kaks Uk tüdrukut 2n siia jejeee. Lätlastest on mul suva,kuna nendega ma ei suhelnudki pm üldse. aind alguses kui leedukaid ei teadnud,aga lätlased on siin 6kesi ja neil oli nii tugev 4ne grupp,et hoia ja keela. Kutsusime neid erasmusepidudele ja igalepoole,aga ikka nende vastus oli,et me ei tea in. keelt hästi ja blablablaa nagu sa ei saagi siis teada,kui sa ise ei ürita. Minu inglise keelt on ka väga kohutav,aga ometi ma reisin ja üritan hakkama saada, milleks mul siis käed on ?!? aga 2-st leedukast on küll kahju,et nad lahkuvad, kuna nendega ma koguaeg pm. koos olengi,aga hea uudis on see,et ligikaudu 1kuu pärast. olguolgu1,5k pärast saangi koju ja täna naljatlesime,et siit lähevad nad plätude ja lühkaritega minema ja astuvad bussist välja ütlevad supriseeeeeeeee siis saavad ise talve endale üllatuseks,kuna meie riikides on hetkel +10-15 umbes ja meil 30. Kerge vahe on sees, aga seni kuni äikest ei löö ei virise see ma ilma üle. ( Tegelt ma ei armasta üldse kuuma :( :(  +30 on tooooooooo much kui pole ühtegi veekogu lähedal või isegi kohta,kus end siruli visata päikese kätte) Täna nägin ka oma esimest sääske,aga see oli pigem selline eksinud tüüp, mitte kohalik vist.
Nii kõigi lemmik küsimus,et hallo kas reisid seal ja lööd aega surnuks või teed praksi kah? Ikka teen praksi kah,aga lihtsalt ma ei oska sellest kirjutada. See tundus ainult selline vinguv postitus nii m ei hakkagi sellest veel kirjutama vb kui kunagi koju jõuan ja suudan tagasi mõelda ehk siis. Hetkel ma ei oskaks selelst kirjutada,kuna ma tõesti ei saa aru mida nad õpivad seal koolis,aga samas ometi pt saavad haiglas terveks ja koju,et vb. meie oleme liiga ülemõtlevad ja kardame liigapalju kõikki infektsioone ja oma ületöötamisega põhjustame neid? nagu paljud supper emmed ei luba oma võsukestel muru katsuda veelvähem mulda ja hiljem nutetakse,et issand laps nii haige ja allergiline ja blablablaaa ehk mõnikord üle hoolitsemine on tegelt karuteene endale,aga seeselleks. Ühesõnaga ärge muretsege teen-teen siin hailgas praktikat ja isegi loengutes olen käinud nii,et päris puhkusel ma pole :) 
Täna algasid Tartus siis Kevadpäevad ja sellest,et ma neist ilma jään on mul kõigerohkem kahju :( Kõik see tiim ja üritused on nii meeletult toredad,et niii-nii kahju,et see aasta osaleda ei saa ja pean läbi interneti aind pilte vaatama ja kadetsema kõiki,kes osaleda saavad. Soovingi kõigile kell võimalus kindlasti seal osaleda ja nautida nädalaega seda melu,mis seal toimub,kuna see on tõesti tore festival, aga kaua ei tohi kurb olla nii tulebki homme minna Kuldsetele liivadele mere äärde sellesse hotelli kurbust ära ajama. Loodan,et eestlase jaoks on meri juba ujutava veetemperatuuriga.
Ilusaid Lihavõtteid ;)

No comments:

Post a Comment